Contacte-nos

Boas Práticas de Reserva | Alteração de Reservas para Reemissão

Importante

Por favor certifiquem-se de que o time-limit entre a alteração da reserva e a reemissão está a ser respeitado, por forma a não gerar ADM. A reemissão tem obrigatoriamente que ser concluída no próprio dia da alteração da reserva – isto aplica-se a todas as companhias.

No caso da LH temos recebido ADMs por terem sido colocados os novos segmentos na reserva, mesmo sem que tenham sido retirados os originais. Quando for para consultar valores para reemissões nunca gravem os segmentos nas reservas, basta que informem os novos voos via e-mail.

Segue informação da companhia:

3.4.1. Lufthansa Group airlines ETKT/etix Rebooking Process
By changing a flight in a passenger booking record, the corresponding ETKT/etix must be updated
according to the applicable fare rules within the same change transaction. Due to given reason we
point out that the rebooking fee applies for every single closed rebooking transaction in case the
ticketed fare is subject to a rebooking fee. Adding a new flight segment with or without
cancellation of existing ticketed flight segment/s is considered as a rebooking transaction. This
guarantees efficient and smooth check-in processes for our customers by avoiding the risk that
the flight bookings could be cancelled due to ticketing deadline control.
Flight cancellations due to ticketing deadline control are not eligible for automatic flight
reinstatement.
In addition, a flight change transaction performed without ETKT/etix adaptation for e.g. fare
adjustment and/or change fee collection including ticket reissue or revalidation wherever
permitted will be subject to ADM.

Ler mais»

Contactos

Não perca mais tempo.
Emita connosco.

Morada
Av. D. João II, lote1.16.1, 9º,
1990-083 Lisboa

Horário de Trabalho
De segunda a sexta das 10h00 às 13h00 e das 14h30 às 19h00